Csipke apróságok. Minták és kész csipkék.

Minták

2018/01/14

Magamról.

Üdvözöllek!

Magamról, röviden!


                                                                                                                                              



 Gyerekkorom óta érdekelt a fonalak története. Mit lehet kezdeni egy ruhadarabbal, egy kész de nem tetsző ruhával, vagy egy gombolyag fonallal, cérnával. Készítettem babaruhát, majd saját ruhákat és kiegészítőket, magamnak a kislányaimnak, családtagjaimnak is. Kötöttem, hímeztem, horgoltam, szőttem és ruhákat varrtam. Kutattam az újabb lehetőségeket, mert időközben nagyon sok fonal, hímző és varrócérna gyűlt össze.  A keresgélések során megtanultam több fonaltechnikát is, de a  FRIVOLITE és HAJÓS CSIPKE tetszett a legjobban. Nyugdíjba vonulásom idején találtam meg ezt a kézimunkát, rögtön beleszerettem.
Először fülbevalókat kisebb medálokat és egyéb ruhakitűzőket csomóztam, mindezt babavarró tűvel, mert frivoli tű nem minden üzletben kapható, illetve számított a ár-arány is.                                                     
Ahogy egyre többet tudtam, arra is rákeltet jönnöm, hogy az igazi  csipke szépségét jobban tudom visszaadni, ha  tűvel és hajócskával is megtanulok bánni. Bevallom, a hajócskával hónapokig gyakoroltam, nem állt sehogy a kezemre, mig a tűvel napok alatt sikerélményem volt.  Nem adtam fel és sok-sok gyakorlás után, sikerült elsajátítani a hajócskás technikát is. Ma már jobban szeretem a hajócskás kézimunkákat, mert szebb a csipke.

Hajócskával:
-  magára a fonalra csomózunk, szorosabb és tartósabb a csipke,
-  szebb íveket lehet létrehozni.
- sok esetben elhagyható a keményítés ( ez a fonaltől is függ),